Godt oppmøte på folkemøte om ny samfunnsplan

Tirsdag 8. oktober inviterte representanter fra kommunestyret i Evje og Hornnes til folkemøte om forslaget til kommunens nye samfunnsplan. Her er en liten rapport fra kvelden.

Kommuneplanens samfunnsdel er kommunens overordnede styringsdokument, og politikerne fortalte de fremmøtte hvor de ønsker at kommunen skal være om 10 år og hvordan kommunen planlegger for å komme dit.

Det var leder for planutvalget, Glenn Cato Christensen (V), som var møteleder. Med på laget hadde han Marius Karlsen (Frp), Ingerid Emilie Engesland (KrF), Linn Moseid (H), Andreas Engebrethsen (Sp) og Else Haugland (Ap), som alle hadde engasjerende innlegg.

Vil du se planen?

Planforslaget som ligger ute til høring kan dere lese her:

Forslag til kommuneplanens samfunnsdel 2024-2034

Har du innspill?

Er du enig, uenig eller har andre gode forslag så ønsker vi å høre fra deg!

Send din merknad til e-postadresse post@e-h.kommune.no eller per post til Evje og Hornnes kommune, Kasernevegen 19, 4735 Evje.

Frist for å sende inn innspill

Høringsfristen er 5. november 2024.