Miljøfyrtårn-diplom til Austenaa Transport AS

Austenaa Transport AS er nå sertifisert Miljøfyrtårn. Under virksomhetens sommeravslutning 12. juli 2024, fikk Ole Jakob Austenaa overrekt diplomet av ordfører Morten Haraldstad. De er nå blant en rekke offisielt sertifiserte Miljøfyrtårn i Evje og Hornnes kommune.

Hva er Miljøfyrtårn?

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte miljøsertifikat og et anerkjent og effektivt verktøy for miljøledelse, som hjelper virksomheter å skape konkurransefortrinn av bærekraft. Det betyr at bedriftene gjennomfører effektive og lønnsomme miljøforbedringer, og samtidig bidrar til å oppnå flere av FNs bærekraftsmål.

Miljøfyrtårn i Evje og Hornnes

Her ser du en oversikt over bedrifter i Evje og Hornnes kommune, som er Miljøfyrtårn:

• Austenaa Transport AS
  • Autoservice Evje AS
  • Evjetun
  • Fargerike Evje
  • Odde Sagbruk AS
  • Amfibie Service AS
  • Dølen Hotel
  • Evjeklinikken as
  • Indre Agder Transport AS
  • Montér Evje
  • Nor-Dan Composites AS
  • Pernille Kafe AS
  • Setesdal vidaregåande skule
  • Setpro AS og Setpro arbeid & inkludering AS, Evje
  • TrollAktiv
  • Vinmonopolet Evje

På nettsidene til Miljøfyrtårn kan du se oversikten, og også søke på andre kommuner/fylker.