Om prosjektet

Prosjektet Digitale Sammen er et samarbeid som Evje og Hornnes kommunes servicekontor, bibliotek og frivilligsentral er sammen om. Gjennom prosjektet vil vi hjelpe de som synes at det er utfordrende å bruke digitale tjenester, ved å tilby aktiviteter som kan hjelpe dem å løse oppgavene sine og lære mer.

Flere aktiviteter

Høsten 2024 er det satt opp flere tilbud om digital veiledning, som er åpne for alle som ønsker det. Her kan man for eksempel få veiledning i bruk av digitale tjenester som nettbank, Helsenorge, NAV og kommunens hjemmeside. 

Andre mulige aktiviteter gjennom dette prosjektet kan være opplæring i mobil og nettbrett, og samlinger med aktuelle tema, som nettsvindel, sikkerhet og velferdsteknologiske løsninger som kan gjøre det enklere å bo hjemme lenger.

Kommunen tar gjerne imot ideer til hva som kan være passende aktiviteter for prosjektet.

Fikk prosjektmidler

Prosjektet har fått tildelt kr 100.000,- fra Kommunal- og distriktsdepartementet. Disse pengene brukes til å teste ut ulike aktiviteter som kan bidra til å øke den digitale kompetansen til kommunens innbyggere. Hensikten er at de tilbudene som man ser fungerer godt, kan bli varige tilbud også etter prosjektperioden.

Kontaktpersoner

Ansvarlige for prosjektet er leder for service, kommunikasjon og digitalisering, Astrid L. Andersen (til venstre på bildet under), og enhetsleder kultur, Maya Hjertholm (til høyre). De kan nås via kommunens sentralbord på telefonnummer 379 32 300. Sentralbordet er åpent hverdager kl. 10-14.

Bilde av leder for service, kommunikasjon og digitalisering, Astrid L. Andersen, og enhetsleder for kultur, Maya Hjertholm.  - Klikk for stort bilde Evje og Hornnes kommune