eDialog - sikker innsending av dokument
Ved å bruke tjenesten eDialog i stedet for e-post, kan du sende inn dokument til Evje og Hornnes kommune via en sikker kanal. Vi ønsker at både privatpersoner og virksomheter benytter anledningen til å sende dokumenter trygt inn til oss.
Gå til eDialog
For å bruke eDialog, må du autentisere deg ved hjelp av ID-porten.
Dette fyller du ut i eDialog
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnr.) eller om du representerer en virksomhet (org.nr.).
- Obligatoriske felt er merket med * (stjerne).
- Gi en god skildring av forsendelsen din. Kommentarfeltet blir lagt inn som et eget vedlegg til forsendelsen din.
- Er kommunen sitt saksnummer kjent, vær snill å skriv dette i feltet «tittel» sammen med tittel på innsending. Eks. «2016/283 – Søknad om ferdigattest».
- Husk å laste opp relevante vedlegg. NB: godkjent filformat er kun PDF.
- Klikk på «Send forsendelse». Du vil få en kvittering på e-post.
Å sende dokumenter som ikke er offentlige
Tjenesten er godt egnet til å sende inn dokument som ikke er offentlige til Evje og Hornnes kommune. Kanalen er kryptert og avsender autentisert. Filene kommer rett inn i kommunen sitt sak/arkivsystem, der de blir fordelt til saksbehandler.
Sende e-post
Du kan fortsatt bruke e-post for enkle spørsmål som ikke skal journalføres i kommunen sitt sak/arkivsystem.
E-post-adressa til Evje og Hornnes er post@e-h.kommune.no.