Kontakt mellom hjem og skole

Grunnskolene i Evje og Hornnes kommune bruker Visma flyt skole som skoleadministrativt system. I praksis kommuniserer foresatte og skolen gjennom mobil-appen “Visma Min skole” og nettportalen “Visma foresattportal”. Her kan dere enkelt sende beskjeder, og både foresatte, skoleansatte og elever kan logge seg inn. 

Hva er forskjellen på appen og nettportalen?

Min skole-appen brukes til daglig kommunikasjon mellom hjem og skole. Her kan man enkelt si ifra om barnet er sykt og ikke kan komme på skolen, man kan sende beskjeder til læreren, og man kan finne ukeplaner og annen informasjon som skolen sender til de foresatte. 

I foresattportalen kan du gjøre mer. Blant annet sende søknader og følge med på fravær. 

Dette gjør du i Min skole-appen

Visma Min skole er en applikasjon alle foresatte til barn på barneskolen bør laste ned på telefonen sin. I appen kan du gjøre dette:

  • Melde fra om sykdom/fravær (NB: Forespørsel om permisjon/ferie må sendes som søknad i Visma foresattportal, ikke i Min skole-appen.)
  • Sende/motta meldinger fra skolen/lærere og SFO
  • Foresatte kan få varsler om fravær
  • Svare på feriepåmeldinger til SFO eller andre skjema som sendes ut og krever svar

Her kan du laste ned appen “Visma Min skole”:

Last ned Visma min skole (Android)
Last ned Visma min skole (Apple)

Dette gjør du i foresattportalen

  • Sjekke at opplysninger om elev og foresatte er riktig
  • Gi samtykker
  • Søke, si opp eller endre SFO-plass
  • Sjekke fakturagrunnlaget for SFO-plass
  • Søke om permisjon/ferie fra skolen
  • Følge med på fravær

Her logger du inn i “Visma foresattportal”:

Logg inn i Visma foresattportal

Foresatte logger inn i Visma foresattportal med ID-porten. Lærere og elever logger inn med Feide.

Trenger du mer veiledning for å komme inn i Visma foresattportal? Se vår bruksanvisning her:
Slik bruker du Visma foresattportal