Trygghetsalarm

Trygghetsalarm er for deg som bor alene og har behov for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner. 

Hva er en trygghetsalarm?

Trygghetsalarmen er tilknyttet en vaktsentral, som formidler kontakt videre til hjemmesykepleien. Kommunens personell tar kontakt på telefon når alarmen blir utløst, og rykker ut hele døgnet ved behov.

Hvem kan få trygghetsalarm?

  • Eldre, funksjonshemmede og andre som kan føle seg utrygge når de bor alene.
  • Hjemmeboende som har behov for bistand/trygghet på grunn av fysisk, psykisk eller sosial funksjonssvikt.

Den som skal ha trygghetsalarm må være hjemmeboende i Evje og Hornnes kommune.

Slik søker du

Du søker om trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helsetjenester. Dette finner du her:

Søknad om helsetjenester

Du kan også få søknadsskjemaet ved å kontakte Evjeheimen institusjon, hjemmesykepleien eller servicekontoret.

Hva koster det?

Satsen for trygghetsalarm er fastsatt av kommunestyret hvert år, og er å finne i kommunens gebyrregulativ. 

Sats for trygghetsalarm
Hva? Pris i 2024 Pris i 2023
Trygghetsalarm kr 418,- per måned kr 400,- per måned