NAV Evje og Hornnes

De fleste mennesker trenger hjelp og tjenester fra NAV flere ganger i løpet av livet.

Åpningstider

For at NAV skal kunne gi deg som besøkende den beste hjelpen, ønsker vi at du kontakter din veileder for en avtale eller ringer vårt kontaktsenter på telefonnummer 55 55 33 33.

NAV Evje og Hornnes har åpnet for drop-in mandager og onsdager mellom kl. 12:00-15:00.

Vi har åpent for selvbetjening mandag til fredag kl. 09:00-14:00. 

"Ditt NAV" på nav.no

Logger du deg inn på din side på www.nav.no, kommer du inn på en egen tjeneste som kalles "Ditt NAV". Her kan du sende meldekort, sjekke utbetalinger, registrere deg, søke om pensjon og finne ut om andre tjenester.

På NAV sine nettsider www.nav.no finner du ellers informasjon om alle NAVs tjenester og fagområder.

Søknader

Skal du søke eller finne skjemaer hos NAV, kan du bruke nettsiden NAVs søknads- og skjemabase.

Søknader kan sendes digitalt til oss fra den nettsiden, men en postkasse utenfor våre lokaler er også tilgjengelig for levering av søknader. 

Hva kan NAVs lokale kontor hjelpe med?

Der kan du blant annet få råd og veiledning innen følgende områder:

  • Oversikt over ledige stillinger
  • Kvalifiseringsprogram
  • Boligtjenester
  • Bostøtte
  • Arbeidskvalifisering
  • Gjeldsrådgivning
  • Bosetting av flyktninger
  • Økonomisk sosialhjelp

NAV Evje og Hornnes er slått sammen med flyktningtjenesten i Evje og Hornnes kommune.

Her finner du NAV Evje og Hornnes

Postadresse: NAV Evje og Hornnes, Postboks 10, 4734 Evje.
Besøksadresse: Nils Heglands veg 45, 4735 Evje. Sentrumsbygget, samme inngang på bakkeplan som Pernille Kafé. Ta heisen eller trappa opp i 2. etasje.

 

Lokal vakttelefon

Det er opprettet lokal vakttelefon for NAV Evje og Hornnes, som kan benyttes ved behov for sosiale tjenester, nødhjelp og midlertidig botilbud. Andre henvendelser kan unntaksvis rettes til lokal vakttelefon. 

Telefon: 481 35 709
Telefontid: Alle hverdager kl. 09:00-15:00.

SMS til lokal vakttelefon vil ikke bli besvart.