Problemer med telefoni rettet

Evje og Hornnes kommune hadde onsdag 13. november, problemer med telefoni. En periode kom man ikke igjennom til noen telefoner som hadde Telenor, blant annet kommunens ansatte, sentralbord, legesenterets hovedtelefon og driftsavdelingens vakttelefon. Per kl. 14:35 onsdag så det ut til at man kom igjennom på telefon til enkeltpersoner igjen, men ikke til sentralbord/vakttelefoner. Problemet rammet også nasjonale nødnummer og Sørlandet sykehus, blant annet.

Torsdag 14. november har Telenor ute melding på sine nettsider om at problemene er rettet og at alt skal være i orden igjen. 

Informasjon fra Telenor

Her er oppdatering fra Telenor per kl. 08:00 torsdag 14. november:

"Mobilproblemene rettet: Tiltakene som er blitt iverksatt for å løse situasjonen har hatt ønsket effekt, og alle tjenestene våre fungerer som normalt. Feilen gjaldt mobilanrop, inkludert problemer med anrop til nødnummer. Alle ressurser ble satt på for å håndtere situasjonen.

Vi beklager på det sterkeste til alle som har blitt berørt, og kan forsikre om at vi tar dette på det største alvor. Foreløpige analyser viser at hendelsen skyldes strømbrudd på en sentral, men det jobbes videre med å fullstendig kartlegge årsaksforholdene."

Følg med på beskjeder fra Telenor på deres nettsider: www.telenor.no